besef

Standaard

Op een dag realiseer je je dat je dertienjarige dochter een heftiger uitgaansleven heeft dan jij. En dat terwijl je zelf toch ook nog ruimschoots aan de goede kant van de veertig bent. Reden genoeg om in lichte paniek te raken (zie je hoe ik het woord midlifecrisis subtiel vermijd?) en om het roer radicaal om te gooien. Want opeens ben ik niet alleen een moeder, maar blijk ik tegen wil en dank ook nog een mevrouw te worden met allerlei Grote Mensen Activiteiten zoals ouderavonden, koffievisite en vergaderingen. Noem het ontkenning, maar dat vind ik toch nog een beetje ver van mijn bed. Alhoewel mijn agenda het tegendeel beweert. Dus ik besluit hier en nu: de bezem gaat door mijn agenda en ik veeg alle mevrouwenactiviteiten er de komende tijd uit. En die vervang ik door een avondje stappen, borrelen op het terras of lekker naar een niet-mevrouwige film.

Ik hoop dat ik het op tijd door heb als het “van achteren lyceum, van voren museum”-effect zich aandient (kennelijk toch een beetje geschrokken van series als Hotter than my Daughter) en wijs me er anders maar voorzichtig op.

Reactie